Stránky o cestování, jídle a jiných hloupostech.

V barvách Provence IV.

Tarascon
Přiznám se, že předešlé příspěvky jsem mastil tak nějak divně. Jenže tady v Provence to nepůjde. Pod nátlakem dojmů se domnívám, že každé místo potřebuje svůj čas. Dovolte mi, abych věnoval čas každému jednomu místu ve své vlastní reportáži. Dnes tím místem bude město Tarascon. Zde je na místě poděkovat za knihu pana Horníčka - Listy z Provence. Další borec, který může za dovolenou v Provence je Peter Mayle. Tady si můžete vybrat dle svého z jeho dílek. Pro mě je skvělá kniha Dobrý ročník či Rok v Provenci. Následují dílka Navždy Provence!, Znovu Provence, Provence A-Z, Smetánka z Provence nebo Francouzské hodokvasy a stojí za čas vzít je do ruky. Podtrženo a sečteno tohoto autora vřele doporučuji.

Pojďme ale zpět k Tarasconu. Hned první fotka nám udělala obrovskou radost. Nechtěně a netušeně se nám dostalo parádní akce ve formě trhů. To jsem ještě nevěděl, že tato akce potrvá tři dny. A nejen trhy ale k tomu i různé doprovodné akce. Vesměs se vše odehrávalo na hlavní třídě pod hradem Tarasconu. Tato ulice byla po ty tři dny uzavřena včetně bočních uliček. A co víc říct? Snad jen, že vše bylo zadarmo. Žádné vlezné:-)))

Většína stánkařů byla oblečena v dobovém oblečení. Ve stáncích se prodávalo zboží jakoby ze starých časů. Byla zde i půjčovna šatů a tak se mohl každý vystrojit jak chtěl. A jak tohle všechno vím? Také zcela náhodou. Po projití celé ulice byl nalezen kemping hned vedle hradu. Cena za nocleh rozhodla o třídením setrvání v Tarasconu. Velice příjmná majitelka kempu nám řekla, že pozdější doplacení není problém. Za 14,5 eura na noc v základu. Tady stojí na místě jedna poznámka a doporučení pro ty co mají v plánu vyjet kempovat do Francie. Vemte si sebou prodlužovák! Já tohle nevěděl a krutě na to doplatil. Za noc a den připlatíte 2 eura a můžete se v klídku připojit na el.proud. Já bojoval s dobíjením baterek do kamery či foťáku pomalu denně. Naštěstí byl proud ve sprchách a na toaletách. A tady nastal další šok. Nechával jsem baterie do foťáku dobíjet přes noc a ráno vše našel na svém místě! Nechal jsem tam kameru na dobití tři hodiny bez dozoru a zůstala tam.

Vůně mýdla vyrobeného ručně byla cítit celou ulicí. Tady se utratilo docela dost peněz. Voňavé dárky z cest pro rodinku a přátele.

Další mýdla a další vůně.

Hrad Tarasconu s hlavní třídou. Za hradem jsou vidět sromy a pod nima byl kemp. Vpředu je vidět paní v dobovém oblečení. To byl pátek a o víkendu zde bylo narváno.

O tuto fotku jsem bojoval dost dlouho. Stánek s Crepes byl stále obležen lidma a udělat fotku trvalo nějaký čas. Jinak nám chutnalo náramně.

Obdivovat brašnáře jsem mohl do nekonečna. Dívat se jak vzniká pásek či řemínek bylo úžasné. No prostě byl šikovnější než já a to mne štvalo.

Tento stánek se snad ani komentovat nedá. Prostě nááádhera.

Tohle byl frajer. Pasáček hus dokázal s pomocí psa a píšťalky ovládat toto hejno hus. Byl to frantík, ale povel dával v angličtině. Na fotkách to tak nevyzní jako na videu. Představení se konalo několikrát za den a vždy se setkalo s obrovským zájmem. Na konci ulice to hejno zaparkoval, postříkal vodou, nechal odpočinout a pokračoval dál. Skvělá zábava.

Další stánek co není třeba komentovat.

Ručně dělané a ze dřeva. Nejdražší bylo vše z tmavého dřeva. To bylo totiž z olivovníku a mělo nádhernou kresbu dřeva.

U toho stánku se paní nechtěla moc fotit. Nechal jsem si od ní napsat švabachem naše jména. Jak zjistila, že jsme z čech byla přístupnější. Za jednu kartu se jménem účtovala dvě eura.

Skupin hitorického šermu tu bylo několik. Byla docela zábava koukat se na malé haranty šermující s dospělákem. To byla jedna z atrakcí dne. Zlákat nějaké to dítko, navléknou ho do brnění a nechat šermovat. Za odvahu potom dostalo dítko pamětní list od šéfa skupiny historického šermu.

Jídlo se tam vařilo ve velkém a stálo to za to. Porce za 10 euro byla tak velká, že jsem se najedl já i s Lenkou najednou.

Okolo dětí se tady točilo vlastně vše. Nechat haranta vyzkoušet jak a čím pracoval kameník, nebo jim o kamenících udělat divadelní představení na ulici bylo normální. Dokonalé předvedení práce s vysvětlením jak a co vznikalo.

Zaparkované hejno hus na nocleh, volně na ulici a bez hlídání! Tato fotka je dělaná o půl deváté večer.

Pohled na hrad Tarasconu pomalu od stanu. Jdeme na večeři a lahev vínka do restaurace patřící ke kempu.

¨

I v restauraci na nás čekalo překvapení ve formě malého večerního představení. Vlastně to byla pozvánka na další den slavností. A opět bylo do dění zapojeno několik dětí z řad hostů restaurace. Jak jsem již psal výše, nás Tarascon učaroval a tak necháme stan zde a bubeme vyjíždět za poznáním odtud. Tím pro dnes končím a těším se na vás někdy jindy a jinde. Krásný den všem!

Autor: zlomax
06.11.2010 11:33:18
zlomax
Stránky mého kamaráda o orchidejích.
Vaření po česku a skvělej obchůdek.
Nejen o knize ale i lásce.
Jen samé dobroty.
fórum zabývající se grilováním, uzením a vařením
Stránky plné nenažranců.
Stránky o dobrém papů.
Pro ty co rádi knihy poslouchají.
Editace stránek

Líbí se vám tyto stránky?

Ano (1980 | 34%)
Ne (1914 | 33%)
O životě jednoho řidiče.
Name
Comment
Or visit this link or this one